Ranger

RANGER

Boj na dálku (range combat system) ve Věku Conana.

Mnoho věcí se změnilo od té doby, co jsme v roce 2006 uveřejnili první informace o tom, jak bude vypadá “range combat system” . Vývoj hry je nikdy nekončící proces a tak se nyní podívejme, kam se až boj na dálku dostal.

Míření a střelba

Ve Věku Conana je střelba lukem a šípy nohem více, než je pouhé kliknutí myší na cíl a stlačení ikony znamenající střelbu. Budete mít k dispozici mnohem realističtější způsob cílení, jak v módu “1st person” tak v módu “3th person “. V módu první osoby budete mít k dispozici zaměřovací kříž, budete zaměřovat manuálně a následně střílet do nepřátel. To vám poskytne střílet precizněji než v módu třetí osoby., ale na druhou stranu, bude to od vás vyžadovat lepší dovednost. V módu třetí osoby budete mířit do kónusu před sebou a všechno v kónusu muže být zasazeno. Tento kónus je viditelná pomůcka míření (kterou ale samozřejmě budete moci vypnout)a tak budete mít přehled o tom, koho můžete zasáhnout. Když se budete otáčet, budete se tak měnit váš potenciální cíl střelby v závislosti na tom, kdo je k vám nejblíže a stojí na středu kónusu střelby. Takto budete mířit a měnit vaše cíle změnou úhlů pohledu, tímto způsobem pak dosáhnete čisté rány. Tak zvaný “kiting” (tahání příšer za nos – tak aby za vámi běhali, když stojíte daleko, nic vám neudělali a ostatní měli čas na jiné akce) to bude ve Věku Conana tím pádem mnohem obtížnější.
Může to znít zvláštně, ale tento systém funguje, ale k tomu, abyste mu porozuměli, si ho budete muset vyzkoušet na vlastní kůži.

Bojová komba při střelbě do dálky (Range combos)

Stěně jako postavy bojující na blízko, postavy bojující na dálku budou mít bojová komba. I když na dálku střílet budou moci různé postavy, jen ranger bude mít k dispozici bojová komba střelby. Tato komba budou pro nepřátele na bitevním poli doslova smrtící a pro střílejícího hráče to bude znamenat mnohem více zábavy, než obyčejná střelba na cíl. Přibude tak hráči další do hry strategický prvek.
Zjednodušeně, stejně jako v boji nablízko, bude mít hráč k dispozici pět způsobů jak zaměřit cíl. Shora zprava, Shora zleva, zdola zprava, zdola zleva a na hlavu. Ranger, a jenom ranger, tak získá rozdílná komba, která budou extra smrtící. Každý krok v přípravě střeleckého komba bude mít vliv na vystřelený šíp a také na efekt, který tento šíp způsobí. Také by mělo být zmíněno, že ranger bude moci střílet i za jízdy na jezdeckém zvířeti, stejně jako v takové situaci bude moci používat střelecká komba. Jeden příklad komba je na příklad „Ochromující zásah” (Harmstrig Snipe), mocné kombo které vyšle šíp do paty protivníka a znemožní mu pohybovat se maximální rychlostí. Ovšem kombo může rovněž vyústit ve fatální zásah, jako vystřelení třech šípů najednou, které zasáhnou hlavu protivníka, jehož obličej se zalije krví řinoucí se z rány a který následně zemře.

Zbraně a munice

Ve Věku Conana naleznete dva základní typy střelných zbraní: luky a kuše. Krom toho, že jinak vypadají, bude v jejich používání celá řada rozdílů. Například kuš bude vhodná pro střílení na jeden cíl přímo před vámi a luk bude možné použít na střelbu s plošným dopadem účinku. Když vystřelíte kuší dostatečně dobře, bude zde možnost zasáhnout kromě protivníka, kterým šíp proletí, i protivníka stojícího za ním. Kuše rovněž způsobují těžší rány, ale pomyslné nabíjení trvá delší dobu.
Samozřejmě, všechny postavy používající střelné zbraně budou moci používat i zbraně nablízko. Ve Věku Conana, ranger nemůže bojovat dvěma zbraněmi najednou, jednou v každé ruce, ale může používat jednoruční zbraně a štít. Ranger bude mít i k dispozici komba pro boj nablízko, bude mít schopnosti pokládat pasti, znehybňovat nepřítele a unikat pak na vzdálenost vhodnou ke střelbě.
Munice nebude třeba. Jediné, co budete jako ranger potřebovat je správný toulec, který bude vždy plný střeliva. Jakého, to právě bude záležet na daném toulci. Jeden bude třeba obsahovat ohnivé střely, zatímco druhý bude mít šípy způsobující těžší rány. Odstranili jsme nutnost nakupovat střelivo, protože se domníváme, že to ve své podstatě způsobuje pouze frustraci hráče a v herním systému to ničemu nepřispívá.

Zvláštní schopnosti

Hráč hrající rangera bude mít celou řadu možností, jak svou postavu hrát. Ranger může být například stopař, může být ten, kdo pokládá svým nepřátelům do cesty pasti s různými efekty. Dalším příkladem je skrytý útok. Ranger se může ukrýt a zůstat neviděn. V takovém postoji může třeba vystřelit šíp s tupým hrotem, který srazí protivníka k zemi a omráčí ho. Dále, ale ne nakonec, můžeme říci, že ranger bude takových postojů (stances) mít celou řadu. Postoje jsou ve Věku Conana pro postavu životně důležité schopnosti. Postava se pomocí postoje agresivity či obrany dostat do stavu schopného uštědřovat těžší rány či více vydržet. Taková změna se bude provádět kliknutím na příslušnou ikonu. Jedním z příkladů takového postoje pro rangera je postoj “ostřelovače” (sniper stance) nebo postoj pronikavé střelby (piercing stance) pokud bude používat kuši.

Závěr

Budete právě tím, kdo bude, skryt před zraky nepřátel, na stezkách “Hraničních Královstvích” (Border Kingdoms), připraven vystřelit svůj šíp a rozstřelit mozek nebožáka, který by se snažil projít cestou, kterou vy budete střežit? Rozhodnete to právě vy!

Archetyp: Rogue

Národy: Cimmerian, Stygian, Aquilonian

Zbraně: jednoruční sečné, jednoruční palcáty, luky, kuše, nože, dvě
zbraně

Zbroje: Látkové, Lehké, Střední, Štíty

 

Comments are closed.

Designed by Oyun - For Green Hosting